Artiştii se folosesc de culori şi jocuri de umbre pentru ca piesele de teatru să transmită publicului mesajul dorit. Cei mai mulţi regizori ai Naţionalului ieşean montează spectacole cu idei moralizatoare sau care să-i facă pe spectatori să caute sensul vieţii.
Irina Popescu Boieru se joacă des în piesele pe care le regizează cu trecerea de la real la ireal. Pentru a reda căutările personajelor sale, Irina Boieru foloseşte mult jocuri de umbre şi dansuri. „Umbrele pot reda foarte elocvent ceea ce cuvintele nu pot surprinde întotdeauna. Actorii joacă cu un ecran luminat în spate, iar umbrele sunt proiectate pe un panou de pânză. De multe ori inserez şi videoproiecţii“, afirmă Irina Popescu Boieru.
Actorii, aleşi pe sprânceană
Adi Carauleanu, director artistic la Teatrul „Vasile Alecsandri“, a distribuit numai actori frumoşi în piesele pe care le-a pus în scenă la Iaşi cu studenţii săi, dar şi la Teatrul „Mihai Eminescu“ din Botoşani.
„Am ales actori şi actriţe frumoase tocmai fiindcă sunt convins că, atunci când lumea vine la teatru, vrea să vadă ceva frumos. Ideea, substanţa trebuie să fie completată şi de formă“, afirmă Adi Carauleanu. Un deliciu pe care Ovidiu Lazăr nu şi-l refuză este acela de a-l îmbrăca pe actorul Petru Ciubotaru în haine femeieşti. „Cred că este foarte expresiv şi că poate juca foarte bine acest tip de roluri“, spune regizorul.
Culorile transmit mesaje subtile
Verde şi roşu sunt culorile care pun în valoare piesele lui Adi Carauleanu. "Verdele este viu, înseamnă viaţă. O piesă cu decor verde te face să te simţi viu, chiar şi lumina folosită este de multe ori verde“, adaugă Adi Carauleanu. În schimb, Ion Sapdaru refuză invazia de culoare în spectacolele sale. „Una dintre obsesiile mele este să transpun în piese idei foarte simple, clare şi uşor de înţeles pentru public. Tot timpul mă fer