Exporturile au susţinut dezvoltarea fabricării de automobile
Aproape 90% dintre automobilele fabricate anul trecut în România au mers la export, fapt ce a dat un puternic impuls producţiei auto. Astfel, datele datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că producţia auto a crescut în 2009 cu 21%, la aproape 300.000 de unităţi. Marca ce a dominat producţia a fost Dacia. Pe porţile uzinei Dacia de la Mioveni au ieşit anul trecut nu mai puţin de 296.010 de autovehicule, dintre care 16.690 vehicule comerciale, potrivit datelor APIA. În funcţie de modele, Dacia a produs 148.527 de Sandero, 80.247 de Logan MCV, 50.545 de Logan, 8.969 de Logan Van şi 7.721 de Logan Pick Up. La Craiova, constructorul american Ford a adăugat anul trecut producţiei interne circa 300 de unităţi, reprezentate de vehiculul comercial uşor Transit Connect. La Braşov, uzinele Roman au produs 188 de autocamioane - 45 de vehicule între 6 şi 18 tone şi 143 de unităţi cu greutate de peste 18 tone. În schimb, vânzările auto au scăzut la jumătate faţă de 2008, la 148.000 unităţi, revenind la nivelul din 2003. Numai 39.000 din cele 130.193 de autoturisme vândute anul trecut au provenit din producţia internă, la jumătate faţă de anul 2008, potrivit APIA. Cea mai vândută marcă pe piaţa românească a fost Dacia, urmată de Hyundai, Volkswagen, Ford şi Renault. (L.V.)
Exporturile au susţinut dezvoltarea fabricării de automobile
Aproape 90% dintre automobilele fabricate anul trecut în România au mers la export, fapt ce a dat un puternic impuls producţiei auto. Astfel, datele datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că producţia auto a crescut în 2009 cu 21%, la aproape 300.000 de unităţi. Marca ce a dominat producţia a fost Dacia. Pe porţile uzinei Dacia de la Mioveni au ieşit anul trecut nu mai puţin de 296.010