Ministerul Transporturilor (MT) a făcut publice astăzi o parte dintre detaliile viitoarei autostrăzi Braşov-Comarnic, pe care se vor construi 30 de km de tunele şi 16 km de viaducte.
Potrivit comunicatului MT, soluţia tehnică aleasă de constructor pentru tuneluri este de două galerii paralele separate, lungimea totală a acestora fiind de cca. 15 km de tunel pe sens, adică peste 30 de km de tunel în total. Cel mai lung tunel va avea 3.8 km.
Proiectul autostrăzii stabileşte ca numărul total al podurilor şi viaductelor să fie de 16, având în total o lungime de peste 8 km pe sens. Autostrada va avea două spaţii de servicii mari, ce conţin benzinării, parcări de lungă durată, restaurante, dar şi două spaţii de parcare de scurtă durată.
Traseul autostrăzii este pe un relief foarte dificil, cu diferenţe mari de nivel (începând de la cota 511 m la Comarnic şi ajungând la 1.035 m la Predeal), concesionarul utilizând, pentru traversarea văilor, viaducte şi poduri cu deschideri mari, de până la 175 m, infrastructuri de peste 25 m înălţime şi fundaţii pe piloni foraţi de diametru mare (1,40 m.
Autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 55 km, iar viteza de proiectare este de 120 km/h.
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos