Dizolvarea cererii provenită din boom-ul imobiliar a provocat scăderea cu 20% a afacerilor cu mobilă. Pentru acest an, producătorii speră măcar să stopeze declinul. Valoarea pieţei autohtone a mobilei a scăzut, în primele nouă luni ale anului trecut, cu 22,7%. Cu toate acestea, reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR) estimează că, pentru întregul an 2009, scăderea va fi ceva mai mică, de doar 20%, la aproximativ 912 milioane de euro. &bdq
Dizolvarea cererii provenită din boom-ul imobiliar a provocat scăderea cu 20% a afacerilor cu mobilă. Pentru acest an, producătorii speră măcar să stopeze declinul.
Valoarea pieţei autohtone a mobilei a scăzut, în primele nouă luni ale anului trecut, cu 22,7%. Cu toate acestea, reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR) estimează că, pentru întregul an 2009, scăderea va fi ceva mai mică, de doar 20%, la aproximativ 912 milioane de euro.
„Această restrângere a pieţei a fost cauzată de scăderea cererii pe toate sectoarele, atât cea corporate, cât şi cea venită din partea persoanelor fizice. O oarecare relansare a apărut în lunile octombrie şi noiembrie, când a crescut cererea şi pe intern, dar şi la export“, spune Aurica Sereny, preşedintele APMR.
Producătorii sunt unanimi când afirmă că cea mai afectată piaţă a fost cea a mobilei de birou, care a coborât de la peste 80 de milioane de euro, în 2008, la aproape 55 de milioane de euro, anul trecut. „Clar, piaţa office a fost lovită rău, dar sincer să fiu, pe mine mă doare mult mai rău cea din rezidenţial. Trei sferturi din afaceri le avem pe mobila destinată locuinţelor şi acolo suferim“, arată Dan Şucu, proprietarul Mobexpert, holding care a avut, în 2008, vânzări totale de 21 de milioane de euro şi un profit de 17 milioane de euro, la cursul de atunci.
„Nu am tras încă linie pentru 2009, suntem