La 38 de ani are deja o experienta de 12 ani in industria berii si este numele din spatele unui cunoscut brand local - Bergenbier. S-a reintors la carma StarBev (fostul InBev Romania) dupa o pauza de un an, intrucat i se pare interesant sa piloteze o multinationala in vremuri de furtuna decat pe cer senin. Mihai Ghyka vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street despre cat de multumit este de evolutia brandului-pilon Bergenbier si despre cum se vede viitorul StarBev.
Decembrie 2009 marca finalizarea uneia dintre cele mai importante tranzactii din piata locala a berii. 250 mil. euro a reprezentat biletul de intrare al fondului de investitii CVC Capital Partners in Romania, prin preluarea operatiunilor locale de la AB-InBev. La numai o luna de la acest anunt, venea una dintre cele mai importante stiri din mediul romanesc de business - Mihai Ghyka (foto)se reintorcea la carma companiei in cadrul careia a acumulat peste 12 ani de experienta, cu o lista de prioritati si planuri pentru noi recorduri.
Wall-Street: La inceputul lui 2009 spuneati ca regretati ca actuala criza nu va prinde in pozitia de CEO al InBev. Lucrurile s-au schimbat intre timp. De ce ati ales acest moment pentru a reveni la carma StarBev?
Mihai Ghyka: Tocmai de aceea. Mi s-a parut ca e mai interesant sa pilotez o multinationala in vremuri de furtuna decat pe cer senin. La sfarsitul anului trecut am fost contactat de reprezentantii StarBev, care aveau nevoie de cineva care sa cunoasca business-ul, brandurile si oamenii. Am fost onorat de aceasta propunere si, incepand cu luna ianuarie 2010 am deveni Director General al operatiunilor din Romania, care reprezinta o parte importanta a business-ului global StarBev.
Wall-Street: Cum vedeti piata berii din Romania dupa aproape doi ani de pauza? Ce s-a schimbat, ce a ramas la fel?
Mihai Ghyka: In anul 2009, industria berii a in