Domeniul artistic s-a dovedit a fi o „genă” de familie, în condiţiile în care doi fraţi ai săi au urmat pictura. Iniţial, şi Ion Loghin şi-a dorit să facă pictură, dar când a ajuns, la 14 ani, la Liceul de Muzică din Galaţi, s-a întâlnit şi s-a îndrăgostit iremediabil de corn.
„Fireşte, celebru este trio-ul de corn şi corul din „Freischutz” de Weber, cu acordurile acelea de vânătorii, sau cele de Strauss, însă literatura de corn e abordată de aproape toţi compozitorii, de la preclasici până în prezent, inclusiv sonate şi concrete în care acest instrument este solist”, argumentează Ion Loghin, care după absolvire a fost la Filarmonica din Braşov iar din 1976 a ajuns, urmându-şi soţia, la Târgu Mureş.
„A fost o întâmplare fericită şi, ca moldovean m-am adaptat uşor specificului ardelenesc, după trecerea mea prin Braşov”, afirmă artistul. Printre cele mai importante întâlniri muzicale le-a avut cu dirijorul Cristian Mandeal, care vreme de doi ani a fost angajatul Filarmonicii târgumureşene. „A fost o şcoală care ne-a ridicat nivelul”, a spus Ion Loghin, multă vreme prim-cornist al orchestrei, menţionându-i pe georgianul Jansug Kakhidze şi italianul Carlo Zecchi printre dirijorii ce l-au marcat în carieră. „E acea charismă, sau personalitate ce dirijorul o impune, îl simţi imediat, profesional sau afectiv, şi te poate face să dai tot ce e mai bun din tine”, afirmă Ion Loghin.
La el, ca prim-cornist, rateurile au fost aproape inexistente fiindcă nu îşi permitea să scadă sub un anumit nivel, chiar dacă orgoliile sunt foarte mari. Însă şi privaţiunile sunt multe pentru un artist, care trebuie să-şi menţină sănătatea, să se perfecţioneze continuu
Educarea noilor generaţii, o prioriate
Preocupat de problema educaţiei muzicale a tinerelor generaţii, el a înfiinţat împreună cu Anda Anastasescu, pianistă din Marea Britanie, Fundaţia „Constantin