Piata romaneasca de telecomunicatii va trece, in 2010, printr-o etapa de stabilizare, determinata mai putin de recesiunea globala, cat de maturizarea spre care tinde o piata aflata in curs de dezvoltare, potrivit unui studiu privind tenditele din industria de telecomunicatii, realizat de firma de consultanta Deloitte.
In acest an, cel mai interesant segment pe piata de telecom din Romania va fi, potrivit lui Andrei Ionescu, senior manager in departamentul de servicii de risc din cadrul Deloitte Romania, cel al retelelor 3G, se arata in studiul remis Ziare.com.
"Intr-o oarecare masura, identificam tendintele globale in noile modele de consum de pe plan local: consumatorii se lasa purtati de valul tehnologiilor noi si sofisticate, cum sunt telefoanele smart, retelele mobile in banda larga sau retelele sociale, dar asteptarile legate de calitatea serviciilor si a metodelor de plata avantajoase sunt tot mai ridicate.
Din punctul de vedere al furnizorului de servicii, competitia acerba si mediul dificil de activitate transforma inovatia, flexibilitatea si capacitatea de a te reinventa in elemente cheie de diferentiere pe piata. In 2010, va fi interesant de urmarit evolutia pietei 3G din Romania, considerand miscarile de pe piata", a spus Ionescu.
Iata care sunt principalele tendinte privind industria globala de telecomunicatii in 2010, potrivit Deloitte:
Telefoanle smart devin instrumente de cautare
Daca, in prezent, veniturile de pe segmentul de cautare pe telefoanele inteligente se ridica la numai 1 - 2 miliarde de dolari, pana la sfarsitul anului, aceasta functie ar putea intra in randul primelor cinci cele mai populare aplicatii disponibile, pe langa voce, trimitere mesaje, calendar si navigare pe Internet.
Pana in 2011, vanzarile de telefoane mobile le vor depasi pe cele de calculatoar