In ultimii ani piata asigurarilor a fost pe pierdere neta din cauza luptei prin pret, in special in sectorul asigurarilor auto.
Profitabilitatea asiguratorilor s-ar putea imbunatati anul acesta, deoarece actionarii nu mai pot aloca resursele necesare pentru a se lupta prin pret cu competitorii, lucru care s-a intamplat in ultimii ani si care a adus pierderi importante in piata asigurarilor, afirma Marie Kovarova, directorul general al Generali Asigurari, una dintre cele mai mari companii de pe piata de profil.
"Poate vor mai face acest lucru nou-venitii, care incearca sa castige cota de piata, dar jucatorii mai vechi nu-si mai permit sa intre in razboiul preturilor. 2010 va fi un an mai bun din punctul de vedere al profitabilitatii, am observat ca si preturile din campania RCA (asigurare de raspundere civila obligatorie - n.r.) au fost mai rezonabile", spune Kovarova, 37 de ani, care a preluat conducerea Generali Asigurari in septembrie 2008.
Piata de asigurari este pe pierdere neta de cativa ani, cauza principala fiind daunele mari inregistrate in sectorul asigurarilor auto, potrivit companiilor, dar si faptul ca unii jucatori incearca sa castige cota de piata prin preturi mici.
Datele oficiale cu privire la rezultatele financiare al companiilor de asigurari in 2009 nu sunt inca disponibile, dar in 2008 piata a avut o pierdere neta de 158 mil. euro, fata de 76 mil. euro in anul anterior.
"In 2009 situatia randamentelor la investitiile financiare a fost favorabila, iar acest profit financiar va mai salva rezultatele companiilor de asigurari. Totusi, nu cred ca situatia se va repeta si anul acesta", considera sefa Generali Asigurari.
Urmareste profitul pe toate liniile de business
Cel mai important obiectiv al Generali pentru anul acesta este obtinerea de profit sau cel putin a unui rezultat zero pe toate liniile de busin