Cei care fac dovada formala a oricaror studii superioare si au la baza liceul pedagogic sau, dupa caz, modulul psihopedagogic vor fi incadrati ca si cadre didactice. Presedintele Asociatiei Generale a Invatatorilor din Romania avertizeaza, insa, ca exista posibilitatea ca noile dispozitii sa nu fie aplicate unitar, ducand la aberatii. Risc crescut de discriminare salariala
Asociatia Generala a Invatatorilor din Romania a salutat aparitia, pe parcursul anului trecut, a mai multor acte normative menite sa normalizeze cadrul legal in ceea ce priveste statutul profesional al cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar. Astfel, sindicalistii au remarcat ca o chestiune pozitiva faptul ca pachetul de legi al Comisiei Prezidentiale pentru educatie prevede recunoasterea ca profesori pentru invatamant primar si prescolar a tuturor educatoarelor si invatatorilor, deci si a celor fara studii superioare, prin recunoasterea invatarii informale si nonformale (experienta, grade didactice, cursuri de perfectionare etc), recunoastere ceruta de U.E. cu insistenta.
Ca avand un efect pozitiv este vazuta si Ordonanta 40/2009, privind modificarea si completarea Legii invatamantului, care are rolul declarat de a compatibiliza sistemul de educatie din Romania, in ceea ce priveste conditiile de ocupare a posturilor didactice din invatamantul preuniversitar, cu sistemul european de educatie, proiectul de act normativ urmand fi pus in aplicare fara a fi nevoie de infiintarea unor noi organisme.
Totusi, noul cadru legislativ, creat prin aceste acte normative emise in 2009, nu rezolva problema cum era de asteptat, considera Viorel Dolha, presedintele Asociatiei Generale a Invatatorilor din Romania. Potrivit acestuia, prin noua legislatie, de exemplu, s-a rezolvat incadrarea corecta ca invatatori in ciclul primar si prescolar a institutorilor, insa s-ar putea ca noile dispo