Demararea productiei de automobile Ford la un nivel constant in acest an ar putea sustine cu cateva zeci de mii de unitati productia locala de autovehicule la aproape 300.000 de unitati, in conditiile in care Automobile Dacia se pregateste pentru o scadere a cererii.
Anul trecut cererea pentru modelele Logan si Sandero a determinat Dacia sa ridice iar ritmul productiei la 1.340 de automobile/zi, ceea ce a rezultat in cresterea productiei nationale de autovehicule cu 20,9%, la mai mult de 296.000 de unitati. In ultimele luni ale anului Ford a realizat doar o productie test, de 300 de unitati, a modelului Transit Connect.
Reprezentantii Dacia au declarat insa ca nivelul cererii pentru 2010 nu este garantat, odata ce programele de sustinere a pietelor auto vor inceta (Germania) sau vor avea fonduri diminuate (Franta).
"In ceea ce priveste mentinerea volumului de export catre Europa Occidentala, nu pot oferi inca cifre. Nesiguranta pietelor ne face sa asteptam o scadere a vanzarilor. In ceea ce priveste Romania urmarim mentinerea cotei de piata", a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia.
Un an in care exporturile au fost "vedeta"
2009 a fost cel mai bun an comercial din istorie pentru Dacia, primele trei tari de export fiind Germania (aproape 85.000 de unitati), Franta (65.956 de unitati) si Italia (aproape 22.000 de unitati), insa in 2010 Germania nu va aplica un program "Rabla", iar Franta a diminuat deja prima de casare de la 1.000 de euro la 700 de euro si o va diminua din al doilea semestru la 500 de euro. In acelasi timp Dacia a vandut in Romania aproape 41.900 de autovehicule, in scadere cu 50% fata de 2008, ceea ce reprezinta o cota de piata de 28,9%.
"Cred ca cel mai important lucru, atunci cand esti un constructor national, este sa mentii piata proprie drept una dintre cele mai importante", a adau