Prabusirea vanzarilor de autovehicule noi pe plan local si explozia exporturilor Automobile Dacia au transformat in 2009 Romania in exportator net in sectorul auto, cu un sfert de milion de automobile vandute in afara granitelor tarii.
In cursul anului trecut vanzarile de autovehicule noi importate in Romania s-au diminuat cu aproape 55%, la aproape 106.000 de unitati, in timp ce exporturile Dacia s-au apreciat in aceeasi proportie, la mai mult de 258.000 de unitati.
Considerand un pret mediu de 8.500 de euro al automobilelor exportate, valoarea exporturilor ajunge la 2,2 mld. euro, in timp ce valoarea importurilor de autovehicule a depasit 1,4 mld. euro (pret mediu de 13.500 de euro), ceea ce indica un excedent de aproape 800 de milioane de euro.
Franta, in schimb, a doua tara de export pentru automobilele Logan, a anuntat la finalul anului trecut un deficit de 6,7 mld. euro in comertul extern de autovehicule noi, dupa ce in 2008 deficitul a fost de 4,8 mld. euro. Pentru a limita adancirea deficitului in acest sector Franta a anuntat diminuarea primelor de casare pentru programul "Rabla" de la 1.000 de euro in 2009 la 500 de euro la 1 iulie 2010.
Prabusirea vanzarilor de autovehicule noi pe plan local si explozia exporturilor Automobile Dacia au transformat in 2009 Romania in exportator net in sectorul auto, cu un sfert de milion de automobile vandute in afara granitelor tarii.
In cursul anului trecut vanzarile de autovehicule noi importate in Romania s-au diminuat cu aproape 55%, la aproape 106.000 de unitati, in timp ce exporturile Dacia s-au apreciat in aceeasi proportie, la mai mult de 258.000 de unitati.
Considerand un pret mediu de 8.500 de euro al automobilelor exportate, valoarea exporturilor ajunge la 2,2 mld. euro, in timp ce valoarea importurilor de autovehicule a depasit 1,4 mld. euro (pret mediu de 13.500 de euro), cee