Cele patru mari companii împart nici mai mult nici mai puţin de 25 de arii de activitate, pe care şi concurează
De la motoare de căutare la jocuri şi servicii de poştă electronică, şi până la telefoane mobile
Patru dintre cele mai mari companii din lume din industria IT&C îşi extind şi îşi intensifică lupta pe tot mai multe "fronturi" şi tot mai multe arii de activitate, de la cele tradiţionale pe care activează dintotdeauna până la cele noi în care sunt abia la început. Sunt deja cunoscute combinaţiile dintre Microsoft, Google, Apple şi Yahoo. Luptele sunt deja tradiţionale, cum ar fi cele din domeniul motoarelor de căutare (se ştie despre rivalitatea dintre Google şi Yahoo), sau a programelor de operare dintre Microsoft şi Apple, iar exemplele pot continua.
În ultimii ani am asistat la o diversificare a activităţilor pe tot mai multe pieţe. Apple activează cu succes pe producţia de laptop-uri prin celebrele MacBook-uri, însă în ultima perioadă a fost iPhone-ul care a crescut foarte mult în notorietate, fiind preferat în locul modelelor, fabricate de producători consacraţi pe piaţa telefoanelor mobile, cum ar fi Nokia sau Samsung. Mai mult, iPhone a devenit un etalon pentru noua generaţie de telefoane inteligente, tot mai multe companii de profil încercând să scoată modele ce au la bază tehnologia pe care o poartă. Deşi nu este necesar, să nu uităm de iPod şi de iTunes, care au adus câştiguri foarte mari companiei.
Telefoanele mobile, ultima provocare a celor de la Google
Deşi compania a început cu mulţi ani în urmă, cu motorul său de căutare din care a făcut miliarde şi miliarde de dolari, cu ajutorul platformei de advertising pe care o oferă, recent Google a făcut şi mutări importante pe piaţa telefoanelor mobile, mai întâi cu aplicaţiile mobile, iar anul acesta şi-a făcut intrarea şi în producţia de telefoane. Zil