Vanzarile Toyota Motor au scazut cu 13 procente, in 2009, ajungand la 7,81 de milioane de unitati, reducandu-se, astfel, distanta fata de principalul concurent, Volkswagen, care a avut vanzari record anul trecut.
Dupa ce, in 2008, Toyota a reusit sa detroneze General Motors de pe pozitia de lider al vanzarilor la nivel mondial, pe care o detinea de 77 de ani, Toyota a avut un an dramatic, din cauza crizei globale, fiind nevoita sa faca si disponibilizari, relateaza AFP.
In schimb, Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a vandut 6,29 de milioane de masini in 2009, cu 1,1 procente mai mult decat in anul precedent, iar, pana in 2018, intentioneaza sa preia conducerea in clasamentul vanzarilor auto la nivel global.
De altfel, luna trecuta, Volkswagen a anuntat ca va achizitiona 19,9 procente din producatorul japonez Suzuki, contra sumei de 2,5 miliarde de dolari, pentru a se extinde si pe piata asiatica.
Sub conducerea lui Akio Toyoda, nepotul fondatorului Toyota - compania a incheiat colaborarea cu GM si a iesit din circuitul de Formula 1.
De asemenea, reputatia producatorului a fost afectata de rechemarea a 2,3 milioane de automobile din Statele Unite si alte doua milioane in Europa, pentru a repara o problema la pedala de accelerare. Anul trecut, Toyota rechemase 4,2 milioane de masini pentru o problema legata tot de blocarea pedalelor.
Vanzarile Toyota Motor au scazut cu 13 procente, in 2009, ajungand la 7,81 de milioane de unitati, reducandu-se, astfel, distanta fata de principalul concurent, Volkswagen, care a avut vanzari record anul trecut.
Dupa ce, in 2008, Toyota a reusit sa detroneze General Motors de pe pozitia de lider al vanzarilor la nivel mondial, pe care o detinea de 77 de ani, Toyota a avut un an dramatic, din cauza crizei globale, fiind nevoita sa fa