Farmec, romantism, ultima mare libertate si o buna doza de surpriza ofera Romania pragmaticilor nemti, la Targul de Turism si Caravaning – CMT Stuttgart 2010. Cati vor musca din vrajeala marketing-ului de la standuri, ramane de vazut. Cert este ca s-au carat acasa, ca in fiecare an, plase si chiar geamantane de prospecte. Daca n-ai bani sa calatoresti, rasfoiesti cumintel un album frumos colorat si te visezi la safari sau pe un vas, intr-o croaziera de lux.
Rulota cu plasma
Interesul nemtilor pentru calatorii e slab afectat de criza. Destinatiile si mijloacele de deplasare sunt insa in schimbare. Neamtul isi ia tot mai des „casa in spinare” si o porneste cu copii, catel si biciclete, la drum. Pe cat posibil, fara gropi, carute si alte surprize rutiere. In ultima zi de targ, sectorul Caravaning gemea de lume. Oferta a tintit gusturi si portofele diverse: de la minirulota cu geamuri gen hublou, pana la cele mai dotate si mai extravagante modele de autorulote.
Nimic nu-ti lipseste in autorulota, din ce ai si acasa. Poate doar grijile de zi cu zi. Dus, aragaz frigider, dulap de haine, coltar de servit masa, pat generos. La fel de generos loc de bagaje si biciclete. Chiar si plasma noastra de toate zilele umple timpul calatorului dependent de micul ecran. Pentru comoditatea absoluta, un producator ingenios a creat modelul de autorulota cu un perete transparent. Esti in casuta pe roti si te simti parte din natura. Cand timpul se strica, lasi roleta jos si te simti ferit.
Interesul nemtilor pentru rulote si autorulote nu e nou.
In vremurile de criza, acest interes pare a se fi accentuat. Mijlocul de transport e o investitie care, pe termen lung, se acopera. De la 1 ianuarie 2010, TVA-ul in Germania n-a scazut doar la cazarea in hoteluri, ci si la campinguri. „Sa ne cunoastem patria” pare a fi fost unul din trendurile