Restructurarea sistemului de invatamant ar putea crea probleme in cazul copiilor cu cerinte speciale, care nu invata acum in clasele obisnuite.
Aceasta este parerea psihologilor din judetul Hunedoara, care vad in restructurarea posturilor de cadre didactice o posibila bulversare a intregului sistem.
"Invatamantul special "inghite" foarte mult personal. Copiii cu deficiente severe au nevoie de mai multe cadre didactice, psihologi, pentru ca ei au un program atat de dimineata, cat si de dupa amiaza, dupa masa de pranz. Acum se va merge pe ideea de a-i integra pe cei cu deficiente minore, pe cei care pot, in invatamantul de masa. Cred ca din acest punct de vedere vom avea ceva mai mult de lucru", declara Agnes Borbely, inspector pentru invatamantul special din cadrul Inspectoratului Judetean Hunedoara.
Totusi, psihologii cred ca exista si parti pozitive ce tin de integrarea celor care pot face fata sistemului de masa si acomodarea de ambele parti ar putea veni in intampinarea tuturor. "Exista insa si avantaje de ambele parti. O data copiii fara probleme invata sa socializeze cu cei cu probleme speciale si sa-i accepte, ceea ce va fi un lucru bun, iar pe de alta parte, cei care au cerinte speciale ajung sa se integreze si sa tina pasul cu restul clasei", mai spune Agnes Borbely.
In judetul Hunedoara invata cateva sute de copii cu cerinte speciale in cadrul claselor de specialitate si, pentru ei, ziua de scoala incepe la ora 8.00, au pauze de masa, iau impreuna cu personalul calificat care ii ingrijeste masa de pranz si cursurile se incheie la ora 16.00.
Restructurarea sistemului de invatamant ar putea crea probleme in cazul copiilor cu cerinte speciale, care nu invata acum in clasele obisnuite.
Aceasta este parerea psihologilor din judetul Hunedoara, care vad in restructurarea posturilor de cad