Anul auto anterior, in cifre Din acest total, peste 13,5 milioane s-au vindut doar in Europa Occidentala, restul de mai putin de 1 milion fiind vindute in restul tarilor Europei. Desi unii analisti din domeniul auto considera ca cea mai mare piata mondiala de automobile ar fi China (care a inregistrat vinzari de 13,6 milioane masini si depasind cu mindrie piata americana, unde s-au vindut doar 10,4 milioane unitati), cifrele arata ca Europa e locul unde se vind cele mai multe masini noi. Chiar daca se iau in considerare doar cele 27 de tari membre ale Uniunii Europene, cifra rezultata este de 14,1 milioane masini, deci tot superioara cifrei din China. In Uniunea Europeana s-au vindut in 2009 14,481,545 de masini noi, in scadere cu 1,6 % fata de 2008 si cu 9,5% fata de 2007. Tendinta de scadere incepuse din a doua jumatate a anului 2008 si a continuat in prima jumatate a lui 2009, dar in a doua jumatate a anului trecut vinzarile au crescut gratie programelor nationale de tip Rabla. In decembrie 2009 cererea pentru masini noi crescuse cu 16%, fata de decembrie 2008. In vestul Europei se vind de 14 ori mai multe masini decit in est Piata Europei occidentala a incheiat anul 2009 la un nivel similar cu cel din 2008 (-0,5%), dar cu 7,9% mai mic fata de 2007. In 2009, doar Austria (8,8%), Franta (10,7%) si Germania (23,2%) au inregistrat cresteri fata de 2008. Cifre cu minus s-au inregistrat pentru Italia (-0,2%), Marea Britanie (-6,4%) si Spania (-17.9%). In total, au fost inscrise in circulatie in aceasta parte a Europei 13.632.918 automobile noi. In rindul noilor membri ai Uniunii Europene, cresteri semnificative au inre-gistrat doar Republica Ceha (42,8%) si Slovenia (12,4%). In rest, toate celelalte tari au mers pe minus in 2009: de la Polonia care a avut o scadere de 3,9% pina la Lituania, care detine recordul cu o scadere de 79,3%. Romania a fost dintre tarile cu una