Specialiştii din domeniu speră ca în acest an vânzările de autoturisme să nu scadă sub cele înregistrate anul trecut. Sursa: Vlad Stănescu
Un start cât mai rapid al programului „Rabla” şi relansarea creditării auto din partea băncilor. Acestea sunt principalele dorinţe ale dealerilor auto în acest an. După un an în care vânzările au scăzut cu mai mult de jumătate faţă de 2008, atingând cifre apropiate de cele înregistrate în 2003, analiştii sunt mai rezervaţi în a face estimări optimiste pentru piaţa auto.
Ei cred că, în 2010, vânzările de autoturisme noi vor fi afectate şi de taxa pe poluare, dar nu într-o foarte mare măsură. Cea mai mare influenţă, în bine sau în rău, o va avea accesul la finanţare.
Marja de profit, redusă la minimum
„Dacă românii nu se vor putea împrumuta la costuri mult mai mici decât în prezent, vom avea mari greutăţi. Doar promoţiile şi reducerile oferite de noi nu ne pot aduce prea mulţi clienţi”, ne-a spus un dealer. Acesta crede că în acest an saloanele auto vor fi ocolite de români dacă criza economică se va adânci.
„Noi am redus marja de profit aproape de minimum. O să venim şi cu promoţii, dar aşteptăm ca autorităţile să se grăbească cu programul de înnoire a parcului auto”, ne-a declarat un alt dealer.
În toamna anului trecut, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, ne spunea că, în anii 2006, 2007 şi chiar şi în 2008, piaţa auto din România a înregistrat creşteri peste aşteptări. „Era de aşteptat o scădere, dar nu atât de dramatică. Această situaţie va continua şi anul viitor (în 2010 - n.r.)”, estima anul trecut Stroe.
Programele „Rabla” au salvat vânzările auto
România ocupă locul şase în Europa în ceea ce priveşte statele membre care au înregistrat scăderi la înmatriculările de autoturisme noi. Conform datelor Asociaţiei Constructorilo