În SUA, Curtea Supremă a luat o decizie surprinzătoare, permițând companiilor private să finanțeze campania electorală a unui candidat, permițând astfel amestecul mediilor de afaceri şi creșterea influenţei acestora în politică. Detalii ne oferă corespondentul RFI în SUA, Radu Tudor. În SUA, Curtea Supremă a luat o decizie surprinzătoare, permițând companiilor private să finanțeze campania electorală a unui candidat, permițând astfel amestecul mediilor de afaceri şi creșterea influenţei acestora în politică. Detalii ne oferă corespondentul RFI în SUA, Radu Tudor. Până în prezent, corporațiile puteau cheltui, în interval de până la două luni înaintea alegerilor, doar din fonduri special aprobate de angajați sau, în cazul sindicatelor, de membri. Această restricție este eliminată acum. „Nimic mai devastator pentru interesul public. Asta ne mai lipsea, să mărim influenţa grupurilor de presiune din Washington, capacitatea marilor interese de a determina rezultatul alegerilor”, a punctat președintele Obama. Decizia Curții Supreme este împotriva curentului, răsturnând precedente judiciare şi legislative care, de aproape un secol, încearcă să limiteze imixtiunea intereselor speciale în procesul electoral. În 2002, pe baza unui dosar de 100.000 de pagini cuprinzând probe ale efectului deformant şi corupător al banilor corporatiști în sfera electorală, Parlamentul promulga legea restrictivă McCain-Feingold, lege care este acum literă moartă. „Marele perdant este cetățeanul de rând. Companiile de asigurări, trusturile petroliere, marile bănci vor putea cheltui masiv în favoarea candidaților care sunt de partea lor”, a considerat senatorul democrat Robert Menendez. Pentru republicani, beneficiari cu precădere ai generozității corporatiste, verdictul este o victorie. „Nu putem promova democrația îngrădind libertatea de expresie;implicarea mai mare a lumii afacerilor nu poat