Organizarea unei Olimpiade are un impact financiar imens asupra finantelor unui oras, iar sponsorii au o importanta deosebita.
Prima Olimpiada moderna din 1896 de la Atena a strans bani din donatiile oamenilor de afaceri patrioti greci din intreaga lume. Olimpiada de la Anwers din 1920 a lasat datorii de 625.000 de franci, iar primele Jocuri Olimpice de iarna de la Chamonix din Franta au avut o datorie de 2 milioane de franci.
Televiziunea a ajutat la salvarea Jocurilor Olimpice, astfel ca drepturile de televizare au fost achizitionate in 1960 cu 50.000 de dolari, iar in 1964, la Innsbruck, s-au platit 900.000 de dolari. La Tokyo, in 1964, la Olimpiada de vara, s-au lansat si tigari cu logo-ul Olimpiadei.
Jocurile Olimpice de la Montreal din 1976 au fost un esec financiar avand o datorie de 1,5 miliarde de dolari care a fost achitata abia in 2006. Olimpiada de la Los Angeles din 1984 a lasat un surplus record de 225 milioane de dolari, probabil din cauza boicotului blocului comunist, cu exceptia Romaniei.
Acum, peste tot, ca urmare a organizarii Olimpiadei de iarna, in perioada 12-28 februarie, in Vancouver se vad reclame la Coca-Cola, unul din sponsorii oficiali, cu oameni care se bucura de evenimentele de la Olimpiada.
Un aspect foarte important este protejarea simbolurilor olimpice. O lege din 2007 acorda VANOC (Comitetul de Organizare Vancouver) dreptul de a da in judecata rapid orice incercare neautorizata de folosire a brandului olimpic.
Comitetul de Organizare din Vancouver a cheltuit 38 milioane de dolari pentru inchirierea fiecarui spatiu publicitar din Lower Mainland (zona in care este situat Vancouverul in provincia British Columbia).
Amenda pentru postarea de semne neautorizate este de 10.000 de dolari. Bugetul operational al VANOC este de 1,75 miliarde de dolari. Daca cin