Daca piata de sisteme de navigatie a coborat anul trecut cu 40%, in 2010 jucatorii de pe plan local estimeaza, in cel mai rau caz, o stagnare pe acest segment sau, intr-o viziune optimista, o revigorare.
"Anul 2009 a fost unul slab pentru piata romaneasca de GPS-uri. Fata de alte tari europene, unde rata de penetrare a sistemelor de navigatie este mult peste media din Romania, anul trecut am pierdut mult in aceasta zona", a declarat pentru Wall-Street Voicu Oprean, directorul general al Arobs Transilvania Software, dezvoltator de software pentru aplicatii mobile si distribuitor de echipamente GPS.
La inceputul lui 2009, Arobs avea in Romania circa 200 de clienti pentru solutia TrackGPS, cu un total de peste 4.000 de masini monitorizate si peste 150 de clienti care utilizau solutia OptimallSFA by Arobs pentru automatizarea si eficientizarea vanzarilor.
Numarul acestora s-a dublat pentru TrackGPS si a crescut cu 15% pentru OptimallSFA la sfarsitul lunii noiembrie 2009. “Rezultatele inregistrate in aceste ultime luni ale anului 2009 ne fac increzatori ca acest trend se va mentine si in 2010”, afirma reprezentantul companiei.
De aceeasi parere cu seful Arobs este si Marius Diaconu, key account manager Televoice Grup, distribuitor Evolio in Romania.
"In 2009 vanzarile au mers mai prost decat in anul anterior. De mentionat este faptul ca spre finalul anului lucrurile s-au schimbat, iar scaderea s-a micsorat", a spus Diaconu.
Evolio, unul din principalii jucatori ai pietei locale de sisteme de navigatie, a avut afaceri de 2,7 milioane euro in primul semestru al anului, in scadere cu 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Din septembrie 2009 vanzarile au inceput sa arate mai bine decat ne asteptam. Putem spune si ca luna decembrie a contribuit la rezultatele afisate in ultimele luni ale anului precedent", a completat reprezent