Operatorii telecom vor ajunge sa-si taxeze in cativa ani clientii in functie de volumul de date transferat si de ora la care utilizeaza un anume serviciu - avand in vedere ca actualul sistem de tarifare duce la supraglomerarea retelelor, estimeaza Deloitte Romania.
Potrivit analizei companiei, piata de servicii mobile resimte o mare nevoie de introducerea unui sistem de tarifare mai rational. "Chiar daca utilizatorii adera in numar record la serviciile broadband, adesea fiind incurajati de tarifele unice, retelele se aglomereaza si fie functioneaza greoi, fie resping complet accesul. Clientii nemultumiti isi manifesta dezamagirea, dar nu se arata dispusi sa plateasca mai mult pentru servicii imbunatatite", se arata in analiza Deloitte. Compania a adaugat ca acest fenomen este mai evident in retelele mobile suprasolicitate prin telefoanele smart, dar chiar si retelele terestre broadband de mare viteza incep sa resimta aceasta problema, cu atat mai mult cu cat obisnuintele de utilizare se schimba.
Telefoanele smart vor continua sa aiba succes, dar cea mai importanta batalie din acest an se va da pe piata de cautare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miza care ar putea trece neobservata de catre analisti sau mass- media, se arata in analiza Deloitte. Potrivit companiei, veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel modest de 1 - 2 miliarde de dolari, dar pana la sfarsitul anului aceasta functie ar putea intra in randul primelor cinci cele mai populare aplicatii disponibile pe telefoanele smart, pe langa voce, trimitere de mesaje, calendar si navigare pe internet.
Deloitte estimeaza ca pana in 2011 vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (mobile si desktop-uri laolalta), cu un volum de 400 de milioane de unitati. Expertii Deloitte estimeaza de asemenea ca in 2010 utilizatorii si rata de utilizare a