Încă de la primele minute ale audiţiei pieselor înscrise în competiţie pentru Eurovizion 2010, juriul a putut constata că nu lipsesc nici compoziţiile, nici interpretările şi nici orchestraţiile de mâna a noua şi nici încălcările de regulament. Şi cum "tot ce e frumos" trebuie să "se termine repede", după aproximativ opt ore s-a terminat şi preselecţia.
Mai citeşte şi:
Florin Salam contestă rezultatul preselecţiei Eurovision
Membrii juriului se aşteptau la surprize plăcute, având în vedere că organizatorii au pus la bătaie o maşină pentru compozitorul melodiei care va câştiga finala naţională. Aveau în plan să stea trei zile, să delibereze, să negocieze, să combată şi chiar să se "păruiască" pentru piesele din finală, dar n-a fost cazul. Când ce răzbătea din boxe devenea insuportabil, cu o ridicare de mână liniştea binecuvânta încăperea.
"Din păcate merge repede!", a anunţat Călin Geambaşu. Din avalanşa de melodii grozave de care sperau să fie copleşiţi, cei din juriu aproape că n-au avut de unde alege.
Speranţa s-a ivit odată cu Vocea lui David Bryan. "Come as one" părea anume compusă pentru el şi mulţi şi-au exprimat îndoiala că o altă voce va mai mai reuşi să valorizeze la fel de bine compoziţia lui Gabriel Băruţă.
Pe măsură ce orele se scurgeau, convingerea că va urma o piesă care să electrizeze asistenţa, să cucerească irevocabil juriul şi să ridice naţiunea în picioare, se îndepărta. Cu toate acestea, câteva piese tot s-au distanţat în clasament. Vom avea cu toţi parte de ele în finală.
Din cele 112 care au intrat în concurs, multe au fost exemple de "aşa, NU!" chiar şi pentru cea mai neavizată ureche. Dacă există domenii în care standardele prestabilite pot face obiectiv diferenţa, în muzică acest lucru este imposibil. La Eurovision se poate înscrie oricine, a remarcat cu o notă amară Adrian Despot. @N