Producătorul de izolanţi profesionali Den Braven România, subsidiara locală a grupului olandez Den Braven, a înregistrat anul trecut o scădere de 8% a rezultatelor financiare comparativ cu anul precedent.
Rezultatele au fost influenţate de o majorare a ponderii exporturilor companiei. Den Braven România deţine pe plan local o fabrică de spume poliuretanice, singura de acest tip de pe piaţa locală şi din Europa de Est. Business de 30 de milioane de euro Vânzările totale ale Den Braven România au atins în 2009 un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include şi rezultatele filialei din Republica Moldova. Asta reprezintă o scădere de 8% faţă de 2008, când au fost consemnate vânzări totale de 33,4 milioane euro. „Pentru o perioadă de criză, aceste rezultate sunt foarte bune, mai ales dacă ne raportăm la evoluţia negativă a sectorului construcţiilor. De altfel, puteam să ne menţinem vânzările la nivelul celor din 2008, pentru că aveam comenzi suficiente. Însă, din cauza problemelor legate de colectarea banilor, am decis să ne selectăm clienţii foarte atent şi am renunţat să livrăm unor firme în care nu aveam încredere că pot să-şi achite facturile la timp”, a afirmat Adrian State, directorul general al Den Braven România. Exporturile de spume poliuretanice au avansat cu 54% în volum şi cu 43% ca valoare, până la 10,6 milioane de euro, în timp ce exporturile totale ale companiei au crescut cu 33%, la 12,1 milioane de euro. „Exporturile reprezintă o componentă determinantă în strategia grupului Den Braven, acesta fiind şi motivul pentru care, în 2007, a fost deschisă fabrica din România. Creşterea cu 33% a vânzărilor la export estesemnificativă, ţinând cont de situaţia economică actuală. Anul trecut am intrat pe alte nouă pieţe, exportăm acum în 29 de ţări şi vom continua extinderea şi în 2010”, a declarat State. Investiţii în extindere Firm