Ministerul Transporturilor va avea anul acesta doar 380 mil. euro de la buget pentru autostrazi, dintr-un buget total de 10,6 miliarde de lei (2,5 mld. euro), suma insuficienta pentru a realiza propunerile de la inceputul anului ale lui Radu Berceanu - 101 km de autostrada finalizati si alti 508 km in constructie.
"Cu actualul buget pentru Ministerul Transporturilor nu putem face mai nimic. Planul pe care il aveam inaintea inceperii celui de-al doilea mandat era realizat in functie de ceea ce putem finaliza din punct de vedere tehnic intr-un an de zile. Daca cineva ne-ar fi cerut sa facem 150 km de exemplu, oricat de multi bani am fi avut nu am fi putut face mai mult", sustine Berceanu.
El nu a stabilit insa care vor fi tronsoanele de autostrada dintre cele anuntate la inceputul anului care vor primi bani anul acesta. In plan pentru anul acesta era constructia Turda-Gilau (9,4 km), Dolea-Sarsig, jud. Bihor -din sectorul 3C al Autostrazii Transilvania (18 km), centura ocolitoare Sibiu (17,56 km), Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km), Bucuresti-Moara Vlasiei (12 km) si viaductul de 2 km de la Suplacu de Barcau. Berceanu afirma la inceputul anului ca ar avea nevoie de 19 miliarde de lei, echivalentul a 3,5% din PIB, pentru a aduce infrastructura la nivelul european.
"Sub 100 de kilometri de autostrada putem realiza in 2010 in functie de cati bani vom primi", spune ministrul.
N-ar fi inceput proiectele PPP cu Comarnic-Brasov
Berceanu afirma ca ar fi inceput derularea contractelor de infrastructura in parteneriat public-privat cu Pitesti-Sibiu si centura la nivel de autostrada in jurul Bucurestiului, pentru ca se aflau pe coridorul IV pan-european si erau singurele tronsoane care nu aveau finantare de la UE.
"Eu n-as fi inceput cu Comarnic-Brasov proiectele PPP. Chiar m-au intrebat cei de la Comisia Europeana de ce am inceput cu acest tronso