Cele patru mari companii împart 25 de arii de activitate, pe care şi concurează, de la motoare de căutare la jocuri şi servicii de poştă electronică şi până la telefoane mobile.
Patru dintre cele mai mari companii din lume din industria IT&C îşi extind şi îşi intensifică lupta pe tot mai multe „fronturi“ şi tot mai multe arii de activitate, de la cele tradiţionale pe care activează dintotdeauna până la cele noi în care sunt abia la început. Sunt deja cunoscute combinaţiile dintre Microsoft, Google, Apple şi Yahoo. În ultimii ani, am asistat la o diversificare a activităţilor pe tot mai multe pieţe. Apple activează cu succes pe producţia de laptop-uri prin celebrele MacBook-uri, însă în ultima perioadă a fost iPhone-ul, care a crescut foarte mult în notorietate, fiind preferat în locul modelelor fabricate de producători consacraţi pe piaţa telefoanelor mobile, cum ar fi Nokia sau Samsung. iPhone a devenit un etalon pentru noua generaţie de telefoane inteligente, tot mai multe companii de profil încercând să scoată modele ce au la bază tehnologia pe care o poartă.
Telefoanele mobile, ultima provocare a celor de la Google
Compania a început cu mulţi ani în urmă şi cu motorul său de căutare a făcut miliarde şi miliarde de dolari cu ajutorul platformei de advertising pe care o oferă. Recent, Google a făcut şi mutări importante pe piaţa telefoanelor mobile, mai întâi cu aplicaţiile mobile, iar anul acesta şi-a făcut intrarea şi în producţia de telefoane. Zilele trecute, compania tocmai a lansat primul său telefon mobil, Nexus One, care a fost creat cu siguranţă şi pentru a-l folosi ca o modalitate exclusivă de a-şi promova şi mai mult aplicaţiile şi serviciile. Totodată, Google face paşi importanţi în ceea ce priveşte un sector dominat ani la rând de Microsoft, cel al programelor de operare. Tot mai mulţi producători de netbookuri şi tablet