Mihaela Lupescu, directorul general al retelei de supermarketuri Primavara, spune ca 2010 va fi anul consolidarii businessului si nu al extinderii, pe o piata care va resimti contractarea consumului si in primul semestru.
Anul trecut vanzarile retailerului s-au diminuat cu 30% fata de 2008, pana la 112 mil. euro (26,4 mil. euro).
Reteaua Primavara se numara printre cei mai mari retaileri alimentari cu capital romanesc, fiind detinuta de Ion Avram, un antreprenor din Bucuresti care in ultimii ani a pariat si pe imobiliare prin dezvoltarea unui ansamblu rezidential in zona Ghencea din Capitala.
"Anticipez ca retailerii alimentari se vor confrunta in primul semestru cu scaderea consumului, dar per ansamblul anului ar putea fi o crestere de 10% fata de 2009. Nu cred ca va fi in niciun caz un an al redresarii consumului, pentru ca nu va fi atins nivelul inregistrat in 2008", a afirmat Mihaela Lupescu, directorul general al retelei de supermarketuri Primavara.
Operatorul magazinelor, compania Can Serv, a renuntat in 2009 la doua locatii din Pitesti si Galati, insa a deschis alte doua magazine, astfel incat a finalizat anul cu 9 unitati, ca si in 2008. Sase dintre acestea sunt localizate in Capitala. Compania mai detine si o fabrica de paine in comuna Clinceni, langa Bucuresti, cu o capacitate de 500 de tone pe luna.
"Pentru 2010 ne-am propus o crestere de vanzari de 20% fata de 2009 in reteaua Primavara, dupa ce anul trecut acestea au inregistrat o scadere de 30%, comparativ cu perioada anterioara. Va fi un an al consolidarii businessului si nu al extinderii", a mai spus Lupescu. Ea se asteapta ca in 2010 lipsa de lichiditati sa nu mai fie o problema atat de dificila pentru comercianti ca si anul trecut.
In 2009, insolventele au devenit noul fenomen din comert, in locul expansiunii: aproximativ 8.000 de retaileri au intrat in reorganizare