Reprezentantii companiei Sixt New Kopel, unul dintre primii jucatori de pe piata leasingului operational, apreciaza ca in 2010 vanzarile vor continua sa creasca cu mai mult de doua cifre, dupa ce in 2009 businessul s-a majorat cu 15%, sub tinta stabilita initial.
In 2008 compania a inregistrat afaceri de 12 milioane de euro, astfel ca, potrivit cresterii mentionate, Sixt New Kopel a ajuns anul trecut la afaceri de 14 milioane de euro. "Nu am crescut potrivit predictiilor initiale. Am avut un plus de 15%, in ritm cu piata, iar acum avem mai mult de 5.000 de automobile. Piata a crescut in 2009 din trei motive: companiile cauta sa reduca pe timp de criza costurile si externalizeaza acest serviciu, multi clienti transfera tot mai mult din flota catre leasing operational, iar multinationalele cauta acest produs pe care il cunosc deja", a declarat Dudy Perry, directorul general al Sixt New Kopel.
La inceputul anului trecut compania, detinuta de grupul israelian Shlomo, estima ca va inregistra afaceri de 18 milioane de euro. In cursul anului insa multe companii care urmareau extinderea flotei si-au ajustat planul contractand mai putine unitati. Exista chiar si companii care in urma redimensionarii si restructurarii organigramelor au optat pentru returnarea unor automobile, micsorand astfel flota contractata inainte de termen.
"Cred insa ca in leasing operational, odata ce portofoliul de clienti este sanatos si nu te-ai angajat la prea multe riscuri, nu ar trebui sa ai probleme", a spus Perry.
In acelasi timp, el explica ca au existat companii care in 2009 au preferat sa extinda perioada contractului de leasing operational de la 3 la 4 ani pentru a plati o rata lunara mai mica. Contractele au fost prelungite pentru aproximativ 25% din totalul masinilor gestionate.
Avem guvern, afacerile trebuie sa revina
Directorul Sixt New Kopel, care trai