Producatorul de materiale de constructii metalice Ruukki Romania, sucursala grupului finlandez Rautaruukki, a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor de 10% in volum, datorita cererii de acoperisuri din partea celor care si-au renovat casele si a extinderii exportului de la fabrica din Bolintin Deal, judetul Giurgiu.
Compania nu a facut inca publice rezultatele financiare pe 2009, dar estimeaza o crestere si in valoare fata de 2008, cand a realizat un business de circa 30 mil. euro. Cum a reusit insa Ruukki sa creasca in 2009 cand piata constructiilor s-a redus cu 17%?
Finalizarea fabricii din Bolintin Deal in 2008, in care actionarii au investit circa 35 mil. euro, i-a permis companiei sa fie mai agresiva si sa livreze in patru zile comenzile pe care de obicei le indeplinea in doua saptamani. In plus, a fost avantajata de faptul ca cererile de tigla nu au scazut, iar sectoarele industrial si retail au continuat sa se dezvolte.
"Pentru ca nu au mai avut bani de constructii noi, romanii au ales sa investeasca in propria casa, in renovari si extinderi. Acoperisurile construite in urma cu 10-15 ani au ajuns la termenul de expirare si a trebuit sa fie schimbate. Noi ne asteptam in continuare la o cerere ridicata de acoperisuri, tocmai datorita renovarilor", afirma Madalina Dumitru, country marketing manager al Ruukki Romania si Bulgaria.
Vanzarile de tigle au fost generate in proportie de 40-50% de mansardarea caselor existente si de renovari, fata de circa 35% cat era procentul in 2008.
Anul trecut a adus numeroase schimbari in structura pietei de constructii, perioada de sezon de varf fiind mult mai scurta. "Daca pana in 2008 perioadele de varf erau aprilie-iunie si septembrie-noiembrie, in 2009 sezonul cu cele mai mari vanzari a fost aprilie-august, ulterior au scazut in septembrie-octombrie, noiembrie a fost foarte jos, ia