Dacă în anii trecuţi craiovenii prinseseră gustul excursiilor pentru shopping, în 2010, reducerile practicate în marile oraşe europene nu i-au mai tentat. Numărul celor care au contractat excursii de shopping a fost scăzut, chiar dacă preţurile sunt extrem de mici.
La mai bine de un an de la instalarea crizei economice, craiovenii se arată extrem de prudenţi în ceea ce priveşte cheltuielile. Chiar dacă soldurile din marile magazine din străinătate sunt tentante, numărul celor care au apelat anul acesta la programele turistice special create pentru amatorii de cumpărături este extrem de scăzut.
„Anul acesta, nu am avut cereri pentru programele speciale pentru shopping. Turiştii au preferat în perioada aceasta să opteze pentru destinaţii exotice (Republica Dominicană, Dubai) şi pentru cele de schi (Austria, Italia), unde pot să îmbine utilul cu plăcutul“, a spus Nuţi Nicola, sales manager la agenţia de turism Mapamond. Aceasta a precizat că, deşi nu şi-au luat pachete speciale pentru shopping, cel mai probabil, cei care merg în Austria, de exemplu, vor trece şi prin Parndorf, în timp ce turiştii care au ajuns în Dubai în această perioadă nu vor rata Festivalul de Cumpărături (Dubai Shopping Festival), care anul acesta se desfăşoară în perioada 28 ianuarie - 28 februarie. Această tendinţă a fost observată şi de reprezentanţii altor agenţii din Craiova.
„Anul acesta, nu prea am avut cereri pentru pachetele speciale pentru shopping“, a precizat Carmen Ciurea, directorul agenţiei de turism Sky Limit.
Oferte de la 99 de euro/persoană
Craiovenii nu sunt interesaţi de excursii, chiar dacă ofertele prezentate de agenţii sunt mai mult decât tentante - de exemplu, trei nopţi la Istanbul cu mic dejun şi transport cu autocarul costă de la 99 de euro/persoană, trei nopţi la Viena şi două la Budapesta cu mic dejun şi transport cu au