Publicitatea inselatoare a ajuns la dimensiunile unui adevarat fenomen. Mii de firme isi pacalesc clientii cu diverse campanii promotionale false, au spus, pentru DailyBusiness.ro, expertii in retail. Protectia Consumatorilor desfasoara in prezent o ancheta pe aceasta tema.
V-ati pus vreodata problema daca pretul pe care il platiti pe un produs aflat la promotie in magazine este cu adevarat mai mic decat cel anterior? Specialistii spun ca aveti motive serioase sa va ganditi de doua ori inainte de a cumpara produsul, fie ca e vorba de un obiect de imbracaminte, incaltaminte sau electrocasnic.
Si asta pentru ca, de multe ori, preturile sunt aceleasi sau chiar mai mari decat cele anterioare. "Publicitatea inselatoare a atins cote fara precedent", a declarat, pentru DailyBusiness.ro, expertul Gheorghe Ciubotaru, fost vicepresedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
El afirma ca, pe fondul crizei, tot mai multe firme au ales sa adopte astfel de practici, in tentativa de a-si atrage clientela si a scapa de faliment. Dincolo de faptul ca isi inseala clientii, firmele incalca si legislatia in vigoare, fiind pasibile de amenzi si suspendarea activitatii.
Exemplele, spune Ciubotaru, sunt multe si la tot pasul. "Mergeti intr-un mall si observati atent etichetele produselor. De la haine la incaltaminte si pana la produse alimentare si electrocasnice. O sa vedeti diferente foarte mari intre magazine si produse. Mai mult chiar, sunt magazine care vand acelasi produs cu doua preturi. Lucrurile au fost scapate de sub control de autoritati", spune expertul.
"Iar dovada cea mai buna este ca nu am vazut niciun control finalizat, nicio firma sanctionata pentru publicitatea inselatoare", a spus Ciubotaru, in prezent presedinte al Asociatiei Consumatorilor Europeni din Romania (ACER).
Mall-urile sunt ce