Piata produselor electronice si electrocasnice high-end, unde un cuptor poate ajunge la 3.000 - 4.000 de euro, este pe plan local o nisa destul de restransa, cu vanzari de cateva milioane de euro anual.
Retailerii din segmentul electrocasnicelor high-end spun ca intr-o perioada de contractare economica exista in continuare cerere pentru un cuptor sau o chiuveta de mii de euro, iar afacerile lor continua cresterea.
"Situatia economica nu are legatura cu decizia de achizitie. Sunt pe de o parte clientii cu posibilitati materiale al caror buget nu este foarte afectat de criza economica si pe de alta parte clientii care se ghideaza dupa dictonul «sunt prea sarac ca sa-mi cumpar ceva ieftin». Este o investitie pe termen lung", a declarat Leo Popescu, director de vanzari al Miele Apliances Romania.
Parteneriat cu Tiriac
Miele a lucrat in 2009 la utilarea si echiparea a 268 de apartamente si a 18 penthousuri din proiectul imobiliar Stejarii din zona Baneasa din Capitala dezvoltat de o companie a grupului Tiriac, detinut de fostul mare tenismen roman.
Cel mai scump produs comercializat in 2009 de catre producatorul de electronice si electrocasnice Miele a fost un aparat frigorific in valoare de 93.000 de lei (aproximativ 22.000 de euro), suma suficienta pentru achizitia a trei automobile Dacia Logan cu echipare medie. "Consumatorul educat nu ia decizia de cumparare decat dupa o indelungata perioada de analiza a pietei. Sunt comparate ofertele diferitelor branduri, se citesc forumuri de specialitate - un proces de durata", a explicat Popescu. Cea mai mare comanda primita de companie in 2009 a avut insa o valoare de 169.000 de lei (mai mult de 40.000 de euro) si a inclus mobilarea si utilarea completa a unei bucatarii.
In 2009, Miele Romania a inregistrat vanzari de 1,9 milioane de euro. Pe de alta parte, reprezentantii Franke Romania, filial