Potrivit unui studiu al companiei de cercetare, aşezarea pieţei este determinată de o maturizare inerentă
Conform ultimelor evenimente în 2010, 3G românesc ar putea avea o evoluţie interesantă
Recesiunea globală nu mai influenţează stabilizarea sectorului telecom românesc, care a cunoscut un avans puternic în ultimii ani, aşezarea pieţei fiind acum determinată de o maturizare inerentă a unei pieţe care cunoaşte în prezent şi o dezvoltare din punct de vedere tehnologic, reiese dintr-un studiu realizat de compania de cercetare Deloitte România.
"Într-o oarecare măsură, identificăm tendinţele globale în noile modele de consum de pe plan local: consumatorii se lasă purtaţi de valul tehnologiilor noi şi sofisticate, cum sunt telefoanele inteligente, reţelele mobile în bandă largă sau reţelele sociale, dar aşteptările legate de calitatea serviciilor şi a metodelor de plată avantajoase sunt tot mai ridicate. În 2010, va fi interesant de urmărit evoluţia pieţei 3G din România, considerând mişcările de pe piaţă", a declarat Andrei Ionescu, Senior Manager în cadrul Deloitte România.
Deloitte se aşteaptă ca la nivel global vânzările de telefoane să le depăşească pe cele de PC-uri
Potrivit studiului enunţat, până în 2011, vânzările de telefoane mobile ar putea depăşi vânzările de calculatoare (mobile şi desktop-uri laolaltă), cu un volum de 400 de milioane de unităţi.
Această evoluţie ar putea încuraja producătorii de calculatoare să îşi diversifice activitatea cu producţia de telefoane mobile. Până în 2012, livrările de telefoane smart ar putea depăşi pragul de 500 de milioane de unităţi.
Succesul telefoanelor smart va continua, dar cea mai importantă bătălie din acest an se va da pe piaţa de căutare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miză care ar putea trece neobservată de către analişti sau mass-media, este de părere