Bărbatul a adunat o impresionantă colecţie de machetuţe, dar şi măşti şi pălării de pe toate meridianele globului.
A fost mereu pasionat de automobile şi pentru că nu îşi permitea o colecţie de maşini adevărate şi-a făcut una în miniatură. Acum, are „garate" în casă 100 de maşinuţe.
„Prima mea machetuţă a fost un Wartburg şi am primit-o cadou, prin 1970, de la un prieten. Apoi, am început să cumpăr tot ce apărea nou, dar grosul îl am de peste hotare. Am avut norocul că aveam colegi care mergeau în delegaţie prin Franţa sau Germania şi mai îmi cumpăram de acolo", a explicat braşoveanul.
A lucrat ca ca inspector de calitate la IAR Ghimbav şi şi-a suplimentat „parcul auto" şi cu câteva machete de avioane şi elicoptere. „Una dintre cele mai de preţ machete de avion este cea a aparatului IAR 80. Acesta era un aparat de zbor de bombardament şi vânătoare şi era al treilea avion ca viteză din lume, putând atinge 528 de km/oră ", spune braşoveanul.
Piesa de rezistenţă este însă, o jumătate de pală a avionului pe care a zburat socrul său în cel de-al Doilea Război Mondial.
A avut două Mercedes-uri
Bărbatul nu a vrut să se lase mai prejos decât tatăl său şi a început să colecţioneze automobile. „Am avut un Mercedes Cobra şi unul 200 Deisel, coadă de rândunică, cum i se mai spunea. Pe amândouă le-am ţinut până anul trecut, când le-am vândut. În ciuda vechimii, ele mergeau ca şi atunci când erau noi", a spus nenea Radu.
Îşi aminteşte cu nostalgie de maşinile tatălui său şi ne mărturiseşte că, cel mai mult, i-a plăcut un Mercedes. „Avea opt cilindri şi ajungea la viteza de 240 km/oră şi asta nu o spun eu, ci cărţile. Doar două maşini din acest tip erau la noi în ţară. Ştiu că pentru a-l obţine de la cel care îl avea a trebuit să-i dea la schimb un microscop în valoare de 20.000 de lei, iar un salariu pe atunci era de aproximativ 500 de lei.