Cristian Rigu, country manager al Mazda pentru Romania, se asteapta ca scaderea vanzarilor de masini de pe piata locala sa continue in prima jumatate a anului, dar trendul ascendent ar putea sa revina in al doilea semestru.
Ponderea service-ului din cifra de afaceri a dealerilor Mazda a urcat in 2009 chiar si aproape de 75%, fata de aproximativ 50% in 2008, potrivit oficialilor companiei, pe fondul scaderii pietei auto.
"Service-ul este foarte important pe timp de criza. In cazul unui dealer, anul trecut 70-75% din venituri au fost din service, iar restul din vanzarea de masini noi. Afacerea fara service nu poate exista", a subliniat Cristian Rigu, country manager pentru Romania in cadrul Mazda Austria.
Anul trecut cifra de afaceri generata de piata locala pentru Mazda a fost de aproximativ 12 milioane de euro din vanzarea de masini, la care se adauga aproximativ 1,8 milioane de euro, importuri de piese de schimb si accesorii.
"In 2010 ne asteptam la o crestere in ceea ce priveste vanzarile de componente, de la aproximativ 1,8 milioane de euro in 2009 la 2,2 mil. euro", a spus Rigu.
Reteaua Mazda pe piata locala este alcatuita din 12 dealeri, care detin 15 showroomuri. Vanzarile Mazda pe piata locala au inregistrat in 2009 o scadere de aproximativ 70%, de la aproximativ 2.500 de masini, la putin peste 750, declin mai accentuat decat piata autoturismelor de import, care a scazut cu aproximativ 55%.
Interesati de profit
"Spre deosebire de alte marci de pe piata, noi nu am avut stocuri mari, asadar nu am avut campanii de lichidari de stocuri cu reduceri de 40%, ci am mers pe strategia ca dealerii nostri sa inregistreze in continuare profit, iar discounturile au fost mai mici", a subliniat Cristian Rigu.
Pentru 2010 Mazda Romania pariaza pe o crestere cu aproape 50% a vanzarilor, ritm comparabil cu cel realizat de const