Vara se dilată şinele, iar iarna îngheaţă macazurile. Forţa majoră, starea proastă a infrastructurii feroviare şi problemele tehnice sunt principalii factori pentru care trenurile de călători au totalizat în 2009 întârzieri cumulate de patru ani şi nouă luni.
Trenurile ajung la destinaţie cu întârzieri de sute de minute din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Astfel, zilele acestea, din cauza temperaturilor foarte scăzute, CFR a anulat 22 de trenuri şi a impus nenumărate restricţii de viteză. "Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că trenurile circulă cu restricţii de viteză şi ajung, în general, la destinaţie cu întârzieri cuprinse între 40 de minute şi 110 minute din cauza temperaturilor foarte scăzute înregistrate la nivel naţional.
Întârzierea cea mai mare, de 250 de minute, s-a înregistrat la trenul IC 473, care a venit de la Budapesta şi a intrat întârziat la graniţă. În prezent, viteza trenurilor care circulă pe raza judeţelor afectate de avertizarea cu cod galben de ger a fost adaptată la temperaturile foarte scăzute care se înregistrează la nivelul şinei (aproximativ minus 20 de grade Celsius)", potrivit Ministerului Transporturilor.
ÎNTÂRZIERI DIN 2009
Zicala "iarna nu-i ca vara" nu se aplică şi în cazul trenurilor, deoarece acestea întârzie indiferent de anotimp. Pe tot parcursul anului trecut trenurile au întârziat aproape cinci ani. "În 2009, CFR a pus în circulaţie 567.000 de trenuri, respectiv 1.553 de trenuri pe zi, care au parcus 64,6 milioane de kilometri. Timpul mediu de întârziere înregistrat de un tren pe zi este de 4,6 minute", potrivit CFR Călători. Astfel, potrivit datelor transmise de CFR, trenurile au întârziat în fiecare zi câte 7.144 de minute. Dacă facem un calcul simplu, vom observa că pe parcursul celor 365 de zile trenurile au întârziat 2,6 milioane de minute, adică 43.458 de