Hotelul Athenee Palace Hilton din Bucureşti, clasificat la cinci stele, estimează pentru 2010 o valoare a afacerilor apropiată celei de anul trecut, după o scădere de 20-25% în 2009, pe fondul crizei, care a dus la diminuarea cererii pe piaţă. "În Bucureşti, efectele crizei au dus la o scădere de o singură cifră a cererii. Totodată, oferta pe piaţă a crescut, mai multe hoteluri fiind deschise în cursul anului. În cazul Hilton, afacerile au scăzut cu 20-25%. Am redus tarifele,
Hotelul Athenee Palace Hilton din Bucureşti, clasificat la cinci stele, estimează pentru 2010 o valoare a afacerilor apropiată celei de anul trecut, după o scădere de 20-25% în 2009, pe fondul crizei, care a dus la diminuarea cererii pe piaţă.
"În Bucureşti, efectele crizei au dus la o scădere de o singură cifră a cererii. Totodată, oferta pe piaţă a crescut, mai multe hoteluri fiind deschise în cursul anului. În cazul Hilton, afacerile au scăzut cu 20-25%. Am redus tarifele, ca urmare a scăderii cererii, şi am reuşit să ne menţinem cota de piaţă. Trebuie să luăm în considerare că 2008 a fost cel mai bun an pe care l-am avut, iar astfel o comparaţie cu 2009 nu ar fi chiar potrivită", a declarat agenţiei Mediafax directorul general al hotelului, Friedrich Niemann.
65% grad de ocupare
În totalul încasărilor de anul trecut, serviciile de cazare au avut o pondere de 55%, iar partea de food&beverage a reprezentat circa 40%.
Gradul de ocupare a unităţii a scăzut cu trei puncte procentuale, la 65%, iar tariful mediu de cazare s-a redus cu 20%.
"Am redus preţurile ca să ne adaptăm pieţei, pentru că cererea a scăzut. (...) Referitor la clienţii hotelului, 90% dintre aceştia au fost străini, iar restul români. Am remarcat anul trecut un avans uşor al numărului de clienţi români, principalii factori fiind reducerea tarifelor şi creşterea cererii pentru călătoriile inter