Romania libera va prezinta in exclusivitate traseul Autostrazii Comarnic-Brasov, dupa cum a fost acesta stabilit de consortiul castigator al concesiunii, firmele Vinci- Aktor. Autostrada care va porni din DN1 in zona Comarnic si se va termina la localitatea Cristian, judetul Brasov, va avea patru statii de taxare in zonele Comarnic, Sinaia, Predeal si Rasnov, existand optiunea ulterioara a unei a cincea statii de taxare la Busteni. Daca Vinci si Aktor nu vor construi aceasta statie, inseamna ca traficul local, pe distante de pana la 15 kilometri pe Valea Prahovei, adica intre Busteni, pe de o parte, si Sinaia- Predeal, pe de alta parte, nu va fi taxat. Prima pereche de parcari si spatii de servicii va fi la 7 kilometri dupa Comarnic. Acestea se vor mai gasi intre Predeal si Rasnov, la kilometrul 149.
O pereche de spatii de odihna si de operare a autostrazii, cate unul pe fiecare sens al autostrazii, este prevazuta la 4 kilometri inainte de Busteni, cealalta pereche fiind la un kilometru dupa Rasnov. Pentru traversarea localitatilor Sinaia si Busteni sunt prevazute doua tuneluri, a caror lungime este de peste 3 kilometri fiecare. Acestora li se adauga altele, in zonele Comarnic si Rasnov. In mare parte, autostrada va fi situata la est de DN1, pana dupa Busteni, de unde va traversa Valea Prahovei spre versantul vestic al DN1. Inainte de Predeal, autostrada se va separa de DN1, indreptandu-se spre Rasnov pe un traseu paralel cu DN73A. Constructia autostrazii urmeaza sa inceapa anul viitor. Lucrarile vor dura pana in 2014, in anul urmator acestuia fiind programata deschiderea.
Firmele Vinci-Aktor, care urmeaza sa construiasca in urmatorii cinci ani cei 58 de kilometri ai autostrazii, au ales un traseu propriu al autostrazii fata de propunerea Ministerului Transporturilor cuprinsa in documentatia de licitatie. Principalele avantaje ale noului trase