Kingston a înregistrat în România, anul trecut o cifră de afaceri de 9,3 milioane dolari, în scădere cu aproximativ 13%, faţă de nivelul din 2008, de 10,6 milioane de dolari. Vânzările companiei au fost susţinute anul trecut de creşterea segmentului de upgrade din piaţa locală de calculatoare personale, au precizat, ieri, reprezetanţii companiei. "2009 a fost un an al upgrade-urilor pe piaţa de memorii în România, iar pentru Kingston a fost un an al creşterii cotei de piaţă. În condiţiile în care, în 2009, indicele de scădere al pieţei memoriilor DRAM a fost semnificativ mai mic decât cel al pieţei de PC-uri, explicaţia este dată de orientarea consumatorilor către îmbunătăţirea sistemelor pe care le deţin deja", a declarat Mihai Marcu, director de dezvoltare al Kingston pe România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Pe segmentul de memorii flash vânzările au scăzut cu 18%, faţă de 2008, de la 5,34 mil. dolari la 4,4 mil. dolari, în timp ce vânzările de module de memorii pentru calculatoare au scăzut cu 8%, de la 5 mil. dolari în 2008 la 4,6 mil. dolari în 2009.
Pentru 2010 Kingston va miza pe piaţa memoriile SSD (solid state drive) şi pe unităţile DDR3. "România este o piaţă extrem de receptivă la noi tehnologii atât la capitolul Flash, cât şi DRAM. Din punct de vedere valoric, vânzările de SSD-uri, raportate la totalul vânzărilor de memorii de tip Flash plasează România peste media din EMEA. Similar, la categoria HyperX, România deţine cea mai mare pondere din EMEA, din numărul total de memorii DRAM vândute," a declarat Pawel Smigielski, manager regional Europa de Est în cadrul Kingston Technology Europe. "Dacă per total, în 2009 memoriile DDR3 au reprezentat 15% din totalul vânzărilor de memorii DRAM, la finalul anului 2010 ele vor avea o pondere majoritară", a adăugat Mihai Marcu.
Kingston a înregistrat în România, anul trecut o cifră de afac