Cheltuim la fel ca în anii trecuţi, însă mergem mai rar în magazine. Dăm o raită la shopping doar pentru a lua ceea ce avem nevoie, nu pentru a ţine pasul cu moda sau pentru a ne răsfăţa cu produse speciale, arată un studiu de piaţă.
Frecvenţa de cumpărare se află pe o tendinţă descendentă în toate tipurile de magazine, cu excepţia celor de tip discount, în timp ce sumele cheltuite au fost în 2009 aceleaşi ca în anul precedent, arată cercetarea „Shopping Monitor", realizată de compania GfK România în noiembrie 2009.
Concluzia este că românii nu cheltuiesc neapărat mai puţin comparativ cu 2008, dar se duc mai rar la cumpărături. Studiul mai arată că mulţi dintre cei chestionaţi spun că ştiu înainte de a intra în magazin ce vor să achiziţioneze şi că preferă să meargă o singură dată la cumpărături pentru a lua tot ceea ce au nevoie.
Magazinul de tip discount câştigă teren
Cercetarea arată că hipermarketul a continuat să fie principalul tip de magazin în care românii din mediul urban şi-au făcut cumpărăturile anul trecut: 46% din cei chestionaţi au preferat acest format. Totuşi, în comparaţie cu anul 2008, au apărut câteva schimbări în ceea ce priveşte tipul de magazin în care sunt cheltuiţi cei mai mulţi bani.
Astfel, anul trecut au câştigat teren magazinele de tip discount - cu preţuri mai mici: dacă în 2008, 17% din respondenţi aveau ca magazin principal un discounter, numărul lor a crescut la 22% în 2009.
Ponderea supermarketurilor ca magazine principale a scăzut de la 18% la 12%, în timp ce magazinele tradiţionale au rămas la acelaşi nivel, cu aproximativ 17% din menţiunile celor chestionaţi.
Mărcile proprii, o necunoscută
Anul trecut peste jumătate dintre locuitorii din mediul urban au cumpărat produse ce aparţin mărcilor proprii ale magazinelor, preferate fiind dulciurile şi mezelurile. Dintre aceştia, doar 12% le ac