Preferinţa românilor din mediul urban de a-şi face cumpărăturile într-un magazin de discount a crescut anul trecut, 22% dintre aceştia, faţă de 17% în 2009, alegând să cumpere în special din magazinele de discount, în timp ce ponderea românilor care cumpără de la supermarketuri a scăzut de la 18% în 2008 la 12% în 2009, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK. Cu toate acestea, hipermarketul a continuat să fie principalul tip de magazin în care românii din mediul
Preferinţa românilor din mediul urban de a-şi face cumpărăturile într-un magazin de discount a crescut anul trecut, 22% dintre aceştia, faţă de 17% în 2009, alegând să cumpere în special din magazinele de discount, în timp ce ponderea românilor care cumpără de la supermarketuri a scăzut de la 18% în 2008 la 12% în 2009, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK.
Cu toate acestea, hipermarketul a continuat să fie principalul tip de magazin în care românii din mediul urban şi-au făcut cumpărăturile anul trecut, 46% dintre aceştia arătând preferinţa pentru acest format. Totodată, magazinele tradiţionale au rămas la acelaşi nivel cu anul precedent, cu aproximativ 17% din menţiunilor celor chestionaţi.
Cumpărături mai rare şi mai planificate
În funcţie de frecvenţa de cumpărare, aceasta se situează pe un trend descendent în toate tipurile de magazin - cu excepţia discounterilor - în timp ce sumele cheltuite au rămas relativ aceleaşi, ceea ce înseamnă că românii nu cheltuie neapărat mai puţin comparativ cu 2008, dar se duc mai rar la cumpărături.
Mulţi dintre cei chestionaţi spun că ştiu înainte de a intra în magazin ce vor să achiziţioneze. De asemenea, ei preferă să meargă o singură dată la cumpărături pentru a lua tot ceea ce au nevoie.
Cumpărătorilor din mediul urban le place ca personalul din magazin să le dea atenţie şi să încerce să îi servească cât mai bin