Problemele legate de încasarea facturilor au determinat firma să înceteze colaborarea cu rău-platnicii
În 2009 olandezii au realizat vânzări sub 31 de milioane de euro, cu 8% mai mici ca în 2008
Den Braven România, parte a producătorului olandez de izolanţi Den Braven, a avut anul trecut vânzări de 30,8 milioane euro, în scădere cu 8% faţă de 2008, în condiţiile în care din cauza problemelor legate de încasare a facturilor firma a renunţat la o parte dintre clienţi. "Pentru o perioadă de criză aceste rezultate sunt foarte bune, mai ales dacă ne raportăm la evoluţia negativă a sectorului construcţiilor. De altfel, puteam să ne menţinem vânzările la nivelul celor din 2008, pentru că aveam comenzi suficiente, însă, din cauza problemelor legate de colectarea banilor, am decis să ne selectăm clienţii foarte atent şi am renunţat să livrăm unor firme în care nu aveam încredere că pot să-şi achite facturile la timp", a declarat, într-un comunicat, directorul general al companiei, Adrian State, citat de Mediafax.
Valoarea vânzărilor include şi rezultatele filialei din Republica Moldova, acestea totalizând 33,4 milioane euro în 2008. Compania a semnat anul trecut contracte cu peste 200 de clienţi noi, ajungând la un portofoliu de 7.715 clienţi în România.
Compania olandeză a reuşit să-şi extindă acoperirea pe mai multe pieţe
Den Braven România a înregistrat anul trecut creşteri ale cotelor de piaţă pe segmentul spumelor poliuretanice, principalul produs al companiei, precum şi pe cel al izolanţilor siliconici şi acrilici. "Creşterea cu 15% a vânzărilor totale de spume poliuretanice, care au totalizat 15,4 milioane de euro, au ridicat cota de piaţă a companiei pe segmentul business-to-business la 56,5% faţă de 48,5% în 2008, în timp ce, pe segmental do-it yourself cota de piaţă s-a mărit la 50,5%, comparativ cu 47,5% în anul prece