UPC, numarul doi pe piata locala de cablu TV, a investit 0,2 mil. euro intr-un nou concept de magazin - in care clientii pot testa serviciile de internet sau televiziune HD si unde alocarea utilizatorilor la unul dintre cei patru reprezentanti ai UPC este realizata electronic, printr-un sistem informatizat.
Primul magazin de acest tip a fost deschis pe Soseaua Mihai Bravu din Bucuresti, in apropierea zonei comerciale Bucur Obor.
Spre deosebire de casieriile "standard" ale UPC, noul tip de magazin este mai spatios, iar clientii isi pot astepta randul testand produse ca internetul sau televiziunea HD. Aproape 90% din cei peste un milion de clienti ai UPC isi platesc facturile la casierii. Plata poate fi realizata si prin card, sistemul POS fiind furnizat de Banca Transilvania.
Compania ia in calcul deschiderea unui alt "concept store" pana la finele anului in Capitala, o posibila zona luata in calcul fiind Calea Victoriei - unde si Orange are deschis un magazin de acelasi tip. In timp, operatorul ar putea deschide asemenea magazine si in tara.
Investitia UPC intr-un "concept store" este rezultatul unui proces initiat anul trecut, prin care compania incearca sa schimbe nu doar designul magazinelor, ci si modul prin care oamenii din aceste puncte de prezenta interactioneaza cu clientii. "Oamenii care anterior se ocupau doar de incasari au acum rolul de consultant de relatii cu clientii", a precizat Iulia Florea, director de vanzari retail si relatii cu clientii al UPC. In anumite situatii clientilor li se vor propune si servicii sau optiuni noi, aceasta fiind, de asemenea, o schimbare importanta a atributiilor pe care le au oamenii din magazine. Schimbarea responsabilitatilor a dus la inlocuirea unor oameni din casieriile UPC. Planul UPC este ca si celelalte casierii sa imprumute o parte din conceptele utilizate in acest magazin - in special cele