Compania Google nu intenţionează să partajeze veniturile din publicitate cu editorii de presă din Franţa, chiar dacă pe platforma de agregare de ştiri Google News se face trimitere la articole din ziarele controlate de aceşti publisheri, informează ediţia electronică a cotidianului Le Figaro. Google nu a reuşit să ajungă la un acord cu reprezentanţii Sindicatului naţional al presei cotidiene (Syndicat national de la presse quotidienne - SPQN).În cadrul unei dezbateri organizate
Compania Google nu intenţionează să partajeze veniturile din publicitate cu editorii de presă din Franţa, chiar dacă pe platforma de agregare de ştiri Google News se face trimitere la articole din ziarele controlate de aceşti publisheri, informează ediţia electronică a cotidianului Le Figaro.
Google nu a reuşit să ajungă la un acord cu reprezentanţii Sindicatului naţional al presei cotidiene (Syndicat national de la presse quotidienne - SPQN).În cadrul unei dezbateri organizate de SPQN, reprezentanţii Google au declarat că nu sunt pregătiţi să îi plătească pe publisherii francezi pentru link-urile care apar pe Google News spre diferite articole din ziarele pe care ei le controlează.
La această întâlnire a participat şi Carlo d'Asaro Biondo, noul responsabil al Google pentru regiunea Europei de Sud. Oficialii Google sunt de părere că publisherii trebuie să monetizeze singuri traficul pe care îl generează link-urile de pe Google News. Utilizatorii acestei platforme pot vedea doar titlurile articolelor din întreaga presă franceză. Pentru a citi integral conţinuturile, utilizatorii accesează link-uri care îi redirecţionează de pe platforma Google News pe paginile web ale ziarelor.
„Nu ajungem la un acord cu Google în ceea ce priveşte valoarea conţinuturilor produse de site-urile ziarelor”, a declarat Pierre Conte, director general adjunct al cotidianului Le Figaro şi pre