Premiant al competiţiilor de viteză, clujeanul nu circulă în oraş cu motocicleta, deoarece consideră că este mult prea riscant. Dacă pe circuit zboară cu 270 de kilometri pe oră, în viaţa de zi cu zi, Zoltan Zsigmond salvează vieţile animalelor ce-i trec pragul cabinetului veterinar.
În camera cu rafturi pline de leacuri şi ustensile, cu pereţi acoperiţi de promo-uri pentru campanii umanitare, doctorul te întâmpină amabil, dar cu o precizie şi disciplină demnă de halatul alb, pe care-l poartă.
După orele de serviciu, clujeanul se simte în largul lui în garajul alăturat, acolo unde motorul îl face să-i pulseze sângele-n vene. Anul trecut, motociclistul s-a întors acasă cu două trofee importante - locul IV la competiţia Romanian SuperBike, şi locul II, alături de Bogdan Popovici, din echipa „33team”, la Competiţia Naţională de Anduranţă. „Este cea mai bună performanţă a unui clujean de până acum”, spune acesta.
Nu circulă prin oraş
Prima dată s-a urcat pe „un motor” în tinereţe. Avea o Yamaha „slabă”, era dependent de viteză, iar străzile erau transformate, în vâltoarea tinereţii, în adevărate circuite publice. S-a lăsat, însă, de acest „sport”. Nu a mai călcat pe stradă cu motocicleta de câţiva ani.
A văzut cum se sting vieţile prietenilor în jurul lui, iar moartea violentă de pe şosele l-a făcut să-şi schimbe stilul de viaţă. Din tânărul rebel, ce gusta fiecare strop de adrenalină pe stradă, a ajuns să se limiteze doar la circuite. „Pe stradă nu fac niciun metru, e prea periculos. Motocicletele de viteză sunt făcute pentru pistă”, mărturiseşte Zoltan.
Motorul pe care îl are clujeanul este un Suzuki, pe care l-a îmbunătăţit, împreună cu mecanicii lui. Pentru el, este de nepreţuit, însă pe piaţă nu valorează mai mult de 10.000 de euro. „Aceasta este soarta motoarelor de curse. Se uzează repede, şi nu le cumpără nime