Astazi, in universitati, nu mai exista examene de admitere, ci dosariade, nu mai avem sesiuni, ci evaluari continue. In studentia de odinioara, adica pe vremea cind, in lumea universitara, pedagogia nu devenise inca stiinta stiintelor, aproape nimanui nu ii trecea prin cap ca profesorii dau note gresite. Pe atunci, cine considera ca nota nu exprima in mod adecvat efortul de invatare se ducea, cu teama, la marire, stiind ca ar putea primi o nota mai mica decit precedenta. Astazi, lumea s-a schimbat. Multi studenti cred ca notarea este un moft lipsit de temei si de legatura cu realitatea cunostintelor iar marirea este numaidecit o crestere, nu o noua evaluare. In prezent, profesorii si studentii au devenit - prin aspiratii si prin reprezentarile pe care le au unii despre ceilalti - vase necomunicante. Acest fapt reiese cu claritate din raportul intitulat Starea Calitatii in Invatamintul Superior, intocmit de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamintul Superior (ARACIS). Documentul, primul de acest fel in ultimii douazeci de ani, poate fi preluat si consultat fie de pe site-ul institutiei amintite (www.aracis.ro), fie de pe pagina electronica a Universitatii „Alexandru Ioan Cuza" din Iasi (http://www.uaic.ro/). Informatiile sistematizate in raport pot forma sursa unei dezbateri despre soarta invatamintului superior romanesc, dar mass-media are, deocamdata, alte preferinte tematice. Cui ii pasa de perceptiile studentilor, profesorilor si angajatorilor, cind criza, flacara violet si gerul au amortit simturile? Asteptind venirea unor vremuri mai luminoase, merita puse in evidenta citeva consideratii privind diferentele de reprezentare ale actorilor care dau viata scenei universitare. Corectitudinea notarii la examene este, de departe, cea mai sensibila dintre probleme. Aproape toate cadrele didactice, mai precis 94% dintre profesori, considera ca notele se atri