Compania aeriană Blue Air a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 140 milioane euro, sub estimări dar în creştere cu 12% faţă de valoarea din 2008, pe fondul lansării de zboruri noi, al creşterii numărului de aeronave şi al încheierii unor parteneriate.
"2009 a fost un an dificil pentru întreaga industrie a aviaţiei. Companiile au început să îşi diversifice categoriile pentru a atrage noi segmente de clienţi, a-şi păstra cota de piaţă şi costurile, principala problemă reprezentând-o cash flow-ul. Blue Air a încheiat anul cu afaceri de aproximativ 140 milioane euro faţă de 2008, când am avut încasări de 125 milioane euro", a declarat Adrian Ionaşcu, directorul general al Blue Air.
El a adăugat că anul trecut operatorul a înregistrat o creştere de aproximativ 50% a numărului de pasageri, ajungând la 1,7 milioane, comparativ cu nivelul din 2008, de 1,1 milioane clienţi.
"Afacerile nu au crescut atât de mult, am scăzut foarte mult preţul biletului pentru a ne acoperi costurile şi a realiza ceva la sfârşitul anului. Pe partea de pasageri am avut creşteri mai mari. Foarte mulţi clienţi nu înseamnă şi profit. Credem că pentru 2009 nu vom avea pierderi - vom fi ori la zero, ori în jur de câteva sute de mii de euro (profit, n.r.)", a spus Ionaşcu.
Afacerile din 2009 sunt mai reduse faţă de estimările iniţiale ale companiei, care indicau un rulaj de 170 milioane euro. Numărul de pasageri este cel anticipat, respectiv 1,7 milioane călători.
Potrivit directorului general al companiei, obiectivul Blue Air în 2009 a fost păstrarea cotei de piaţă pe segmentul low cost, care a ajuns la 42-44%.
Aeronavele companiei au avut anul trecut un grad de ocupare de circa 75%, iar pentru anul în curs compania estimează o rată medie de circa 85%.
Anul trecut, compania a lansat zboruri spre mai multe