Restructurarea posturilor în învăţământul preuniversitar, pentru reducerea cheltuielilor bugetare, va afecta şi şcolile speciale doljene.
Restructurarea sistemului de învăţământ ar putea crea probleme în cazul copiilor cu cerinţe speciale. În judeţul Dolj învaţă 634 de copii în cadrul claselor de specialitate. Pentru ei, ziua de şcoală începe la ora 8.00. Au pauze de masă, iau prânzul împreună cu personalul calificat care îi îngrijeşte şi cu care face cursurile, iar pentru cei mai mulţi dintre ei, şcoala se termină la ora 16.00.
În Craiova, sunt patru şcoli în care învaţă copiii cu nevoi speciale: Şcoala Specială „Sfântul Mina“, Şcoala „Sfântul Vasile“, Şcoala de Arte şi Meserii (din cadrul Penitenciarului de Minori şi Tineri - n.r.) şi Centrul „Beethoven“.
„Cei mai mulţi dintre copiii cu nevoi speciale au afecţiuni mintale asociate - 427, iar 207 prezintă deficienţe de auz. Alţi 136 de copii din judeţul Dolj cu diverse deficienţe au fost integraţi în învăţământul de masă, în 42 de unităţi şcolare. Pe lângă cadrele didactice specializate de la clase, elevii cu deficienţe au nevoie de profesori de sprijin, dar şi de logopezi, consilieri şcolari. Avem 21 de profesori de sprijin, 11 norme de logopezi (care au făcut terapie cu peste 440 de elevi) şi 42 de norme de consilieri. În şcolile speciale şi în regim de internat (în care învaţă, dar sunt şi cazaţi elevii părăsiţi - n.r.) există şi asistenţi medicali, îngrijitori de noapte“, a menţionat Otilia Ghiţă, inspector de specialitate din învăţământul primar şi special din cadrul ISJ Dolj.
Pe lângă toţi cei menţionaţi, în judeţul Dolj, patru copii cu deficienţe locomotorii grave învaţă la domiciliu, dascălii deplasându-se periodic pentru parcurgerea materiei.
Şcoala Specială „Sf. Mina“ funcţionează cu jumătate din necesarul didactic
Angajaţii şcolilor speciale susţin că o