Miercuri, 20 ianuarie 2010, a avut loc la Galeria Atelier 35 (din Capitală), vernisajul expoziţiei Miscellaneous, semnată de Răzvan Boar. Este vorba despre reeditarea, sub acelaşi nume, a unui eveniment plastic desfăşurat în urmă cu o lună la Axa Art din Timişoara. Curatorul galeriei bucureştene, Vlad Ionescu, este de părere că artistul propune o arheologie subiectivă a unor istorii private (Yves Klein, Jean-Michel Basquiat etc.) prin care chestionează modul de operare a imaginilor ca locus al memoriei. Lucrările pornesc de la instantanee fotografice, transpuse în plan pictural, care determină o anumită redundanţă a formei. Avem de-a face cu exacerbarea fragmentului dislocat. „Discursul lui Răzvan Boar, spune Vlad Ionescu, oscilează între o logică a obiectului parţial, atunci cînd imaginea presupune amputarea ori exhibarea şi o poetică a restului, a reziduului materiei picturale descompuse. Evocînd adesea o dimensiune narativă, lucrările din expoziţie amintesc de structura labirintică a memoriei: pînza-palimpsest conţine transparenţe ce lasă uneori să se vadă suprapuneri aleatorii de planuri, asociate maselor amorfe de negru sau sincopei pînzei albe“. Ceea ce remarcăm noi sînt griurile – o alegere devenită miză şi apropierea, să spunem periculoasă, de Adrian Ghenie, a cărui recunoaştere naţională şi internaţională influenţează deja peisajul artistic intern. Operarea cu „neutrele“ poate conferi clasă unei lucrări de artă. Într-o lume excesiv de colorată, cromatica discretă are şanse reale de a „lansa“ o imagine. Artistul băimărean Andrei Berindan abordează şi el această perspectivă, într-o manieră personală. Fotorealismul (magic sau cotidian) alimentează, de asemenea, un tip de imaginar în arta practicată de tinerii artişti români ai prezentului. Lucrările expoziţiei la care ne referim, de altfel deosebit de interesante, au ca numitor comun tehnica, algoritmul,