Piata auto a continuat ritmul descendent si in ianuarie, scazand pana la aprope 5.000 de masini, cu aproape 30% sub nivelul atins in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit jucatorilor din piata auto. "Pentru piata auto, luna ianuarie a fost una foarte slaba, sub nivelul de anul trecut. In ceea ce priveste Dacia, volumul vanzarilor a fost unul satisfacator", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia. Revenirea taxei de poluare, dar si lipsa creditarii au reprezentat principalele motive care au tinut clientii departe de showroomuri si in aceasta luna. "Ianuarie se anunta mai slaba si fata de decembrie, si spre comparatie cu ianuarie anul trecut. Luna aceasta, taxa de poluare a afectat cel mai mult vanzarile auto", a spus Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil. Clientii inca nu sunt bine informati cu privire la taxa de poluare, potrivit sefului APIA, taxa care poate urca si la peste 1.000 de euro in cazul unui motor Euro 4 de 1,9 litri. Pe de alta parte, pentru motorizarile Euro 5 sau hibride, taxa de poluare este zero. In acelasi timp, pe fondul relansarii programului "Rabla", se intrevede o revenire a vanzarilor de masini, in timp ce 2010 va fi opusul lui 2009 - prima jumatate va fi slaba, iar din semestrul doi piata va reveni pe un trend ascendent. "Situatia economica se va imbunatati, transa imprumutului de la FMI va veni, iar vanzarile de masini vor creste. Creditarea inca nu s-a dezghetat, dar in showroomuri sunt multi clienti care vin si intreaba, asadar potential exista. Estimam ca in luna martie va exista o scadere zero a pietei, cand vanzarile vor fi similare cu cele de anul trecut", a spus Tapalaga.
Piata auto a continuat ritmul descendent si in ianuarie, scazand pana la aprope 5.000 de masini, cu aproape 30% sub nivelul atins in ac