George Clooney este protagonistul unui film care vorbeşte despre el însuşi poate mai mult ca oricare altul.
„Sus, în aer”/ „Up in the Air”, favoritul ratat al Globurilor de Aur (şase nominalizări şi un singur trofeu, pentru scenariu), este adaptarea unei cărţi de Walter Kirn, în regia lui Jason Reitman („Juno”).
Filmul rulează de astăzi în cinematografele din România, lansarea lui fiind grăbită în întreaga lume după anunţul de la Globurile de Aur. Iniţial, premiera era programată pentru luna martie. Unii critici îi prevăd un viitor mai luminos la Oscaruri, care vor avea loc tot în martie.
Cinism, eficienţă şi viaţă fără responsabilităţi
Ryan Bingham (George Clooney) petrece 322 de zile dintr-un avion în altul şi 43 cu picioarele pe pământ. Jobul îi cere, în doze la fel de mari, cinism şi eficienţă. Este cel trimis de companie să concedieze angajaţi ai filialelor, cu un „pachet” consolator.
Discursurile sale motivaţionale, axate pe filosofia „rucsacului încărcat” (cu cât ai mai multe responsabilităţi, casă, familie etc., cu atât te vei mişca mai greu în viaţă, deci e de preferat să te limitezi la tine însuţi), par testate cu succes de el însuşi.
Scenariul este previzibil, şi anume că Ryan Bingham va fi în cele din urmă contaminat de ideea propriei singurătăţi. O întâlneşte mai întâi pe Alex (Vera Fermiga), varianta sa feminină, frumoasă, sofisticată şi „profi”, de care se ataşează. Apoi pe Natalie (Anne Kendrick), un mic „pitbull corporatist” de nici 20 de ani, care îi predică valorile familiei. În plus, sora lui Ryan se mărită, şi aici se va desăvârşi şi convertirea lui.
Ideea pe care o vinde comedia romantică este una extrem de dragă Hollywoodului, cea a familiei ca valoare supremă. Jason Reitman o face însă cu ceva mai mult rafinament şi o plasează în contextul „bolii” mod